Distances līgums

Latvijas republikas likumdošana nosaka, ka interneta veikala īpašniekam ir jāatrunā preču piegādes un atgriešanas noteikumi, kā arī atteikuma tiesības. Šādu atrunu sauc par distances līgumu (MK noteikumi).

Distances līgums

Šajā Interneta veikalā piedāvāto preču pārdevējs Vidrižu pagasta zemnieka saimniecība "Larsi", Reģ. nr. 46601004591 , juridiskā adrese Limbažu nov., Vidrižu pag., "Larsi", LV-4013 no vienas puses, turpmāk saukts Pārdevējs, un persona, kas veic pasūtījumu, turpmāk saukta Pircējs, no otras puses, noslēdz šādu Līgumu:

Pārdevējs apņemas pārdot un piegādāt Pircējam preces, atbilstoši Pircēja pasūtījumam.

Pasūtīšanas, piegādes un samaksas kārtība

Pircējs veic preču pasūtīšanu caur šo mājas lapu, norādot pasūtāmo preču veidu un daudzumu. Pircējam ir iespēja veikt apmaksu par preci lietojot Interneta veikalā iestrādātos maksājuma rīkus - maksājums ar internetbanku vai maksājums ar bankas karti, vai apmaksājot pārdevēja sagatavoto un Pircējam pa e-pastu nosūtīto pasūtījumam atbilstošo rēķinu. Rēķins tiek sagatavots elektroniski un ir derīgs bez paraksta. Pēc apmaksas veikšanas Pircējs uz viņa norādīto e-pasta adresi saņem vēstuli par samaksas saņemšanas apstiprinājumu.

Ja divu darba dienu laikā netiek saņemta apmaksa par pasūtījumu, Pārdevējs nosūta Pircējam atgādinājuma e-pastu ar pielikumā esošu rēķinu. Rēķins jāapmaksā 3 darba dienu laikā. Ja apmaksa netiek saņemta 3 darba dienu laikā pēc atgādinājuma e-pasta nosūtīšanas datuma, pasūtījums tiek anulēts. Pārdevējs informē Pircēju par pasūtījuma anulēšanu.

Pārdevējs nodrošina preču nodošanu Pircēja izvēlētajam kurjera pakalpojumam 5 darba dienu laikā pēc rēķina apmaksas, par tālāko piegādes ātrumu atbild kurjer pakalpojuma sniedzējs. Par mājas lapā nepiedāvāta veida preces sūtīšanu ārpus Pircējs un Pārdevējs vienojas atsevišķi.

Pasūtījuma atteikšana vai mainīšana

Pasūtījumu var atcelt vai mainīt, ja vien nav uzsākta pasūtījuma komplektēšana. Atcelšanu vai mainīšanu var veikt, sazinoties ar mums pa e-pastu [email protected]. Veiksmīgas atcelšanas gadījumā naudas atmaksa notiek 7 kalendāro dienu laikā uz Pircēja norādīto norēķinu kontu.

Atteikuma tiesības

Pircējam ir tiesības atteikties no preces 14 kalendāro dienu laikā no preces saņemšanas brīža, nosūtot Pārdevējam par to atteikuma vēstuli uz e-pasta adresi [email protected]. Atteikuma vēstules veidlapu Pārdevējs nosūta Pircējam pa e-pastu pēc Pircēja pieprasījuma.

Pircējs nevar izmantot atteikuma tiesības, ja:

  • pasūtītās preces pēc to rakstura nevar atdot atpakaļ, vai tās ātri bojājas vai ir ātri izlietojamas;
  • pasūtītās preces ir izgatavotas tieši Pircējam pēc individuāla pasūtījuma;
  • pircējs ir atvēris produkta iepakojumu, sabojājis vai lietojis produktu.

Latvijas Republikas Patērētāju tiesību aizsardzības likuma 12. panta sestā daļa nosaka, ka "patērētājs ir atbildīgs par preces kvalitātes un drošuma saglabāšanu atteikuma tiesību realizēšanas termiņā". Pārdevējs patur tiesības Pircējam atteikt izmantot atteikuma tiesības vai ieturēt kompensācijas maksu gadījumā, ja prece ir bojāta, lietošanas laikā nevērīgi izturoties pret preci vai neievērojot instrukcijas norādījumus, ja ir nozaudēts preces oriģinālais iepakojums vai ja tās iepakojums ir būtiski bojāts.

Preču atgriešana

Pircēja pienākums ir 7 dienu laikā pēc atteikuma vēstules nosūtīšanas atdot preci Pārdevējam. Preci atpakaļ var piegādāt Pārdevēja juridiskajā adresē, vai izmantojot Omniva pakomātu "Raganas Elvi pakomāts", Tirgus iela 10, Ragana, Krimuldas pagasts, Siguldas novads, LV-2144. Visus izdevumus, kas radīsies saistībā ar preces nosūtīšanu atpakaļ Pārdevējam, sedz Pircējs.

Naudas atmaksa

Naudu par atgriežamo preci Pārdevējs pārskaita uz bankas kontu, kuru pircējs ir norādījis atteikuma veidlapā. Nauda tiek atgriezta 14 kalendāro dienu laikā no atteikuma veidlapas saņemšanas brīža.

Strīdu un sūdzību risināšanas kārtība un noteikumi

Sūdzības iesniegšana notiek elektroniski, nosūtot to uz e-pastu [email protected]. Sūdzība tiks izskatīta 7 kalendāro dienu laikā kopš tās saņemšanas brīža, atbildi nosūtot uz sūdzības iesniedzēja e-pasta adresi. Ja Pārdevējs sūdzību atzīst par nepamatotu un Pircējs sūdzības atzīšanai par nepamatotu nepiekrīt, Pircējam ir tiesības izmantot normatīvajos aktos noteiktās alternatīvo strīdu risināšanas iespējas, iesniedzot rakstveida iesniegumu Pārdevējam par ārpustiesas strīdu risināšanu, norādot: vārdu, uzvārdu, kontaktinformāciju, iesnieguma iesniegšanas datumu, strīda būtību, prasījumus un to pamatojumu. Informācija par ārpustiesas strīdu risināšanas iespējām un ārpustiesas strīdu risinājumiem pieejama šeit:

  • https://www.ptac.gov.lv/lv/stridu-risinasanas-process
  • https://www.ptac.gov.lv/lv/arpustiesas-pateretaju-stridu-risinataju-datubaze
  • Tiešsaistes strīdu risināšanas platforma https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/?event=main.home2.show

Datu apstrāde

Ievadot nepieciešamo informāciju, noformējot pasūtījumu, Pircējs apliecina, ka ir iepazinies un piekrīt, ka viņa sniegtie dati tiek izmantoti, lai Pārdevējs varētu pieņemt Pircēja pasūtījumu un veikt preču piegādi saskaņā ar LR likumdošanas prasībām. Ievadot informāciju, Pircējs piekrīt, ka tam uz norādīto e-pastu tiks izsūtīti paziņojumi, kas saistīti ar Pircēja pasūtījuma apstrādi.

Ar detalizētu informāciju par personas datu apstrādi Pircējs var iepazīties interneta veikala sadaļā Privātuma politika.